Przyszłość marihuany wydaje się opierać na kobietach. Według NBC News przedstawicielki pokolenia Z są najszybciej rosnącą grupą użytkowników marihuany. Pandemia Covid-19 spowodowała wzrost legalnej sprzedaży konopi o 46% w 2020 roku. Pokolenie Z odnotowało najszybszy wzrost, a kobiety objęły prowadzenie w tym rankingu.
Generacja Z, czyli kto?
Do pokolenia Z należą ludzie, którzy urodzili się po 1996. Najstarsi przedstawiciele tej generacji mają teraz około 25 lat. Zoomersi mieli odziedziczyć silną gospodarkę z rekordowo niskim bezrobociem. Jednak pandemia koronawirusa zniszczyła te perspektywy w wielu państwach. To pokolenie wkracza w dorosłość w niepewnych czasach.
Pew Research Center przeprowadziło badanie w marcu 2020 r. Wynika z niego, że co najmniej 50% gospodarstw domowych, w których mieszkają Zoomersi, przynajmniej jeden członek rodziny stracił pracę, lub ma obniżone wynagrodzenie z powodu koronawirusa. Wśród Milenialsów wskaźnik ten wynosi 40%, w Generacji X 36%, a wśród Baby Boomersów 25%. Należy podkreślić jednak, że w skali globalnej, wyniki te są orientacyjne.
Amerykańscy przedstawiciele Generacji Z co do zasady nie oceniają USA za kraj lepszy od pozostałych. To pokolenie jest również bardziej postępowe i tolerancyjne. W Stanach duża ilość jego przedstawicieli to imigranci. W USA Zoomersi mają szansę na stanie się najlepiej wykształconym pokoleniem. Ponadto członkowie generacji Z są zwolennikami zaangażowanego społecznie rządu, który pozostawi większość obecnych funkcji przedsiębiorcom i podmiotom indywidualnym.
Kobiety z generacji Z przyszłością cannabis
Przedsiębiorczyni Meagan Tyler Shreve, powiedziała NBC, że nie chce już kupować zioła niewiadomego pochodzenia od przerażającego mężczyznę w jakieś bocznej uliczce. Jednocześnie Meagan wyjaśnia, że powodem, dla którego rośnie sprzedaż marihuany u Gen Z jest to, że wielu Zoomersów kończy 21 lat. Kolejną przyczyną jest destygmatyzacja marihuany.
Liczba kobiet kupujących cannabis wzrosła o 151%, a wśród mężczyzn odnotowano wzrost o 118%. Dyrektor zarządzająca Brightfield Group (agencja badania rynku konopi) Bethany Gomez twierdzi, że to kobiety odpowiadają za przyszłość konopi. Ma na to wpływ zmieniająca się opinia publiczna oraz coraz ciekawsze projekty i opakowania.
Kwiaty konopi kupują zarówno kobiety, jak i mężczyźni, ale ci drudzy kierują się ku gotowym jointom, artykułom spożywczym, czy napojom. Tessa Adams, dyrektor marketingu w firmie Moxie twierdzi, że konsumentki chcą być dyskretne, raczej nie szukają niczego wybuchowego. Jakość produktu, wygoda i łatwość użytkowania są szczególnie atrakcyjne dla konsumentów.
Kobiety są bardziej skłonne do użytkowania konopi dla zdrowia
Kobiety z pokolenia Z używają marihuany nie tylko w celach rekreacyjnych, ale także do leczenia takich problemów jak depresja, stany lękowe, anoreksja, trudności z koncentracją, nowotwory, czy PTSD. Używają cannabis najczęściej, gdy tradycyjne leki zawodzą.
Sydney Cheney ma 21 lat, pracuje w obsłudze klienta i cierpi na ADHD. Twierdzi, że marihuana pomaga jej kontrolować niepokój, gdy znajduje się w tłumie. Konopie wspierają ją również, gdy musi się skoncentrować i dotrzymać terminów w pracy. Jednak według dr. Sachin Patel nie można potwierdzić obecnie ani prawdziwej skuteczności terapeutycznej konopi, ani długotrwałych, negatywnych efektów jej działania. Mimo tego, trudno przeoczyć dobroczynne działanie marihuany, co jest potwierdzane coraz to nowymi badaniami.
Kristi Palmer, współzałożycielka Kiva Confections, twierdzi, że firmy zajmujące się konopiami indyjskimi dostosowują się do potrzeb kobiet. Ich produkty mają dobrze zaprojektowane, przejrzyste opakowania, adekwatne etykiety informacyjne, a ich składniki są przebadane laboratoryjnie. Według NBC kobiety szczególnie doceniają korzystanie z bezpieczniejszych, regulowanych i łatwiejszych w użyciu produktów.
Kobieca siła nabywcza
Kobiety odpowiadają za 70-80% wszystkich zakupów konsumenckich. Ich siła nabywcza na rynku konopi indyjskich ma przekroczyć w 2025 r. 25 miliardów dolarów. To zjawisko będzie się rozprzestrzeniać we wszystkich stanach, w których użytkowanie marihuany jest legalne.
Raport przygotowany przez New Frontier Data wykazał, że kobiety częściej sięgają po cannabis z uwagi na jego działanie zdrowotne. Częściej też korzystają z konopi w celu poprawy życia seksualnego. Ponadto kobiety chętniej wypróbowują różnego rodzaj produkty konopne, takie jak spraye czy balsamy do stosowania miejscowego. Kobiety nie skłaniają się ku swoim zakupom w wyniku taktyk twardej sprzedaży. Są o wiele bardziej skłonne do reagowania na zachęcające do konwersacji komunikaty reklamowe.
Kobiety z generacji Z stanowią o przyszłości rekreacyjnej i medycznej marihuany. Odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu się przemysłu konopnego. Odmiany cannabis są często nazywane po znanych i szanowanych kobietach. Biorąc pod uwagę ucisk z jakim spotykały się kobiety na przestrzeni dziejów, to że kształtują one obecnie przyszłość konopi jest wyjątkowo ekscytujące.
Źródło:
veriheal.com/blog/gen-z-women-are-the-quickest-growing-group-of-cannabis-consumers