Według nowego raportu branżowego amerykańscy konsumenci marihuany wydali ponad 4,1 miliarda dolarów na pre-rolls w ciągu ostatniego półtora roku. Produkty z tej grupy stanowią obecnie około 15,9% rynku konopi indyjskich.
Moda na pre-rolls w USA
Czym są pre-rollsy? To nic innego jak legalne gotowe, skręcone jointy/blanty przeznaczone do kupienia i spalenia ;). Dla wielu użytkowników konopi to wygodny i skuteczny sposób konsumpcji. Na legalnym rynku w USA występują w wielu różnych formach. Mogą być zwijane z wieloma odmianami, nasycane koncentratami, posypywane kiefem, dodaje się do nich hashu – dosłownie wszystko, czego zapragnie najbardziej wymagający koneser zioła.
Wśród najnowszych trendów na rynku pre-rolli jest ciągły wzrost sprzedaży specjalistycznych jointów, które są sprzedawane jako produkt premium. To one zazwyczaj zawierają powyższe dodatki. Produkty, które mają wyższe ceny niż standardowe pre-rolle, stanowiły prawie połowę (44%) rynku gotowych jointów w pierwszej połowie 2024 roku.
Wyniki zostały opracowane przez producenta produktów Custom Cones USA na podstawie danych firmy Headset, która zbiera dane z punktów sprzedaży w kilkunastu stanach USA. To trzeci rok, w którym Custom Cones publikuje dane na temat obecnego stanu rynku pre-roll.
Trend na susz konopny w bletce
„Każdego roku lubimy zatrzymać się i spojrzeć na historię, którą opowiadają dane. Dzięki pomocy naszych partnerów z Headset możemy teraz jeszcze wyraźniej zobaczyć, że pre-rolle nadal dominują na rynku na trajektorii wzrostowej. To potwierdza nasze przekonanie, że pozostają silnym i dochodowym symbolem całej branży konopi indyjskich”. – powiedział w komunikacie prasowym Harrison Bard, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy.
Dane te umieszczają pre-rolle na trzecim miejscu pod względem form produktów w sklepach detalicznych z marihuaną, tuż po surowych kwiatach i vape-penach. W raporcie zauważono, że w czerwcu 2024 przychody ze sprzedaży gotowych jointów były prawie 12 razy wyższe niż w przypadku napojów infuzowanych.
Według Custom Cones, od stycznia 2023 do czerwca 2024 udział gotowych jointów na rynku „gwałtownie wzrósł”, zwiększając się z 13,2% do 15,9% w tym okresie.
Imponujący wzrost zakupu pre-rolls na przestrzeni lat
„Wzrost rynku pre-rollsów jest jeszcze bardziej imponujący, gdy spojrzymy wstecz. Udział tych produktów w rynku wzrastał każdego roku od 2020. Wtedy wynosił zaledwie 9,8%. Wzrost przychodów ze sprzedaży w ciągu ostatnich pięciu lat jest po prostu niezwykły: roczne przychody ze sprzedaży wzrosły z 469 milionów dolarów w 2019 roku do 2,7 miliarda dolarów w 2023 roku. To prawie sześciokrotny wzrost rocznych przychodów”. – zauważyła firma.
Ceny skręconych pre-rolls
Ceny pre-rolli również spadły. W styczniu 2023 kosztowały ok. 7,80 $ za sztukę. W czerwcu 2024 ich cena wynosiła już do 6,50 $ za sztukę, co oznacza spadek o około 16,7%. Jednak ogólna wielkość rynku rośnie dzięki większej sprzedaży.
„Chociaż średnia cena produktu spada, łączna liczba sprzedanych jointów gwałtownie rośnie – z 15,9 mln sztuk sprzedanych w styczniu 2023 do rekordowych 26 mln sztuk sprzedanych w czerwcu 2024” – czytamy w raporcie.
Dane z raportu pochodzą z Arizony, Kalifornii, Kolorado, Illinois, Massachusetts, Maryland, Michigan, Missouri, Nevady, Nowego Jorku, Oregonu i Waszyngtonu. Informacje zostały połączone z innymi ustaleniami, takimi jak próba Custom Cones USA obejmująca około 1000 konsumentów gotowych jointów.
Jakie prerolls wybierają Amerykanie?
Jak wynika z raportu, zarówno konsumenci, jak i firmy wybierają skręcone pre-rolls głównie na podstawie ceny i mocy THC. Inne czynniki obejmują odmianę marihuany, rodzaj bletki/wrapa, opakowanie i lojalność wobec marki.
Zmiana w kierunku tego, co Custom Cones nazywa segmentem pre-rolli dla koneserów ma miejsce od lat. Producenci wprowadzają na rynek coraz bardziej ekskluzywne produkty.
„Od 2019 segment utrzymuje średni 34,4% udział w kategorii na 12 śledzonych rynkach. Ostatnio gwałtownie przyspieszył, osiągając 41,5% w 2023 i wzrastając dalej do 44,4% w pierwszej połowie 2024. Trend sugeruje rosnącą preferencję konsumentów dla produktów premium (które również wymagają wyższych cen)”. – czytamy w komunikacie prasowym firmy
Darmowe jointy za 4,20
W ramach monitorowania najnowszych trendów na rynku pre-rolli konopi indyjskich firma Custom Cones USA i jej marka DaySavers podjęły wysiłki w celu zwiększenia zaangażowania konsumentów. W czerwcu firma ogłosiła, że zapłaci 200 ochotnikom po 4,20 $ za sztukę za spalenie dwóch darmowych jointów i przekazanie informacji zwrotnych w ramach tak zwanego badania „Science of Smokeability” – we współpracy z Cannabis Research Coalition i Network of Applied Pharmacognosy.
„Takie badania mogą nie tylko poprawić jakość i spójność produktu, ale także promować zrównoważony rozwój, rentowność i głębsze naukowe zrozumienie konopi indyjskich jako produktu leczniczego i rekreacyjnego” – dodała firma.
Wyniki badań mają zostać udostępnione organizacji ASTM International, która w ubiegłym roku pomogła dodać parę nowych pozycji dotyczących marihuany do federalnego ziołowego podręcznika. Ma on wyznaczyć standardy dla definicji konopi indyjskich, wymagań dotyczących pakowania i etykietowania oraz praktyk przechowywania na najwyższym poziomie w celu kontroli utraty wilgoci w kwiatach konopi.
Jeżeli szukasz więcej informacji na temat firm konopnych to sprawdź naszą zakładkę BIZNES.
Źródła:
- Custom Cones USA. (2024). The State of the Pre Roll Market 2024. Z linku: https://customconesusa.com/pre-roll-expert-knowledge-center/cannabis-preroll-industry-insights/
- Adlin B. (2024). Marijuana Moment. U.S. Marijuana Consumers Have Spent More Than $4.1 Billion On Pre-Rolled Joints In The Past Year And A Half, Industry Report Finds. Z linku: https://www.marijuanamoment.net/u-s-marijuana-consumers-have-spent-more-than-4-1-billion-on-pre-rolled-joints-in-the-past-year-and-a-half-industry-report-finds/
NAPISZ KOMENTARZ