fbpx
BIZNES
10 stycznia 2022

Inwestycja w konopie. 3H przeprowadza emisję akcji

Firma 3H zapowiada emisję akcji, która ma przyczynić się do rozwoju inwestycji w branży konopi. To świetna wiadomość dla wszystkich, którzy chcą zaangażować się w rozwój tego dynamicznie rozwijającego się rynku. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie inwestycja w konopie i jakie innowacyjne projekty przygotowuje 3H!
3h

Spółka 3H przeprowadza emisję crowdfundingową na platformie Navigator Crowd. Za zebrane środki zamierza uruchomić zakład ekstrakcji i destylacji konopi przemysłowych. 3H nawiązało już współpracę ze znanym producentem słodyczy, a w 2023 roku planuje wejść na giełdę.

Czym jest 3h?

3H to dystrybutor i producent produktów konopnych na bazie fitokannabinoidów (CBD, CBG, CBN, itd.) tworzony przez międzynarodowy zespół z wieloletnim doświadczeniem zarówno w ekstrakcji, jak i w dystrybucji i produkcji przemysłowej w branży konopnej. Spółką kierują Piotr Multan (były prezes Travelplanet.pl, które wprowadził na giełdę), Marek Kulik (jeden z pierwszych w Europie producentów ekstraktów z CBD) oraz Izabela Piątek (menadżer z 20-letnim doświadczeniem w produkcji przemysłowej).

Firma 3H w aktualnej formie powstała w 2019 roku, jednakże bazuje na doświadczeniach związanych z ziołolecznictwem, uprawą, ekstrakcją i leczniczym zastosowaniem konopi, zgłębianych przez jej założycieli latami. Obecnie 3H jest spółką technologiczną zajmującą się tworzeniem i komercjalizacją nowych receptur produktów kosmetycznych, OTC i spożywczych oraz jednym z wiodących na rynku polskim dystrybutorów produktów konopnych i zamierza rozwinąć swoją działalność o własną produkcję. Głównym kanałem dystrybucyjnym 3H jest sprzedaż B2B do producentów z własnymi markami kosmetyków, suplementów oraz do podmiotów z branży spożywczej. Obecnie spółka 3H prowadzi kampanię crowdfundingową w celu sfinansowania nowej linii produkcyjnej na platformie Navigator Crowd: emisja.3h.com.pl.

Rynek CBD dynamicznie rośnie

Globalny rynek CBD jest uznawany za jeden z najszybciej rozwijających się w ostatnich latach. Wg danych z Fortune Business Insights wielkość globalnego rynku kannabidiolu (CBD) wyniosła w 2020 r. 2 770,8 mln USD, notując roczny wzrost o 26,4%. Przewiduje się, że rynek wzrośnie z 3 675,1 mln USD w 2021 roku do aż 55 791,3 mln USD w 2028 roku, przy CAGR na poziomie 47,49%. Znaczący wzrost dynamiki rozwoju rynku przypisuje się popytowi i wzrostowi rynku skorelowanemu z rosnącym wykorzystaniem kannabinoidów w przemyśle kosmetycznym, spożywczym oraz farmaceutycznym.

Zastosowanie CBD pochodzącego z konopi gwałtownie wzrasta ze względu na jego właściwości przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe i przeciwutleniające. Również w Polsce wzrost popularności CBD spowodował w latach 2018-2020 zwiększony popyt na konopie i produkty pochodne. Przełożyło się to na rozwój rynku przetwórstwa, który jest bardzo rozdrobniony i poza kilkoma większymi firmami, głównie z kapitałem zagranicznym, składa się z małych mikroprzedsiębiorstw. Według danych Polityka Insight produkcja CBD w Polsce w 2019 roku obejmująca oleje, kosmetyki i żywność, wyniosła około 218 milionów złotych. Wg raportu „The Poland Cannabis White Paper” przygotowanego przez Prohibition Partners wynika, że wartość szeroko rozumianego polskiego rynku konopnego w 2028 r. sięgnie 2 mld euro, w tym segment CBD ma odpowiadać za ponad 50% tej kwoty.

Model biznesowy 3H

Porównując 3H do innych firm z branży konopnej, to spółka ta ma bardzo klarownie zdefiniowane pozycjonowanie się na rynku. Opisując swój model biznesowy, osoby stojące za rozwojem 3H mówią:

  • Chcemy być „petrochemią” dla branży konopnej – nastawiamy się na produkcję najwyższej jakości półproduktów typu „white-label” wykorzystywanych następnie w branży kosmetycznej, OTC czy spożywczej.
  • Technologia – ekstrakcja etanolem – chcemy budować naszą przewagę produktową w oparciu o autorską ekstrakcję etanolem w szerokim zakresie temperatur, która jak wynika z naszych wieloletnich badań i doświadczeń daje nam możliwość wydobycia z konopi największej ilości interesujących nas cennych związków czynnych.
  • Komponent badawczo-rozwojowy – nie jesteśmy tylko i wyłącznie producentem. Wraz z naszymi partnerami biznesowymi i naukowymi, badamy związki pozyskiwane z konopi i tworzymy unikalne na rynku receptury produktów końcowych, które tworzą naszą przewagę rynkową i ważą o wartości naszego przedsiębiorstwa.
  • Fokus na B2B – z założenia jako przetwórca i producent kannabinoidów koncentrujemy się na rynku B2B – tzn. naszymi głównymi klientami, obecnymi i docelowymi, są kontrahenci z branży kosmetycznej, OTC oraz spożywczej. Nasze portfolio produktów kosmetycznych i OTC, które opracowujemy wraz z partnerami, jest przeznaczone przede wszystkim na rynek B2B.
  • „Nie siejemy” – czyli nie uprawiamy, nie dzierżawimy areałów do upraw i nie zamierzamy inwestować w segment upraw, dzięki czemu możemy zamawiać towar najwyższej jakości od dostawców w całej Europie. Przyglądamy się jednak uważnie dopuszczonym w UE odmianom, wybierając te najbardziej wydajne z naszego punktu widzenia oraz współpracując z producentami nowych bardziej bogatych w związki czynne odmian konopi.

Półprodukty i produkty 3H

Spółka 3H swój rozwój i działania sprzedażowe opiera o cztery segmenty produktowe:

Segment półproduktów:

Ekstrakty Full Spectrum – ekstrakty o pełnym spektrum kannabinoidów i terpenów.

Izolaty CBD – produkty o zawartości 97-99% CBD lub innych fitokannabinoidów.

Terpeny – substancje zapachowe i smakowe występujące w konopiach.

Olejki: 

  • Olejki Full Spectrum – produkty zawierające pełne spektrum kannabinoidów i terpenów.
  • Olejki CBG, CBC, CBN, CBDV – olejki konopne ze zwiększonym udziałem poszczególnych fitonabinoidów.
  • Olejki broadspectrum CBD – olejki konopne oczyszczone z innych substancji aktywnych.

OTC / Kosmetyki:

  • Kosmetyki CBD – kremy – kosmetyki zawierające CBD i/lub inne fitokannabinoidy.
  • Żele rozgrzewające i chłodzące – produkty do użytku zewnętrznego na problemy kostno-mięśniowo-stawowe, drobne urazy oraz wspomagająco dla sportowców.
  • Żel i olejek erotyczny – olejek do masażu erotycznego jest produktem wzmagającym męską potencję oraz potęgującym doznania w trakcie stosunku. Żel jest produktem dedykowanym Paniom, który zwiększa przyjemność ze zbliżenia oraz działa antybakteryjnie i antygrzybicznie.

OTC / Suplementy diety:

  • Suplementy z CBD dla osób starszych i sportowców – suplementy diety w trakcie opracowywania.
  • Batony konopne na bazie ziaren konopnych – produkty dietetyczne opracowywane dla sportowców, wegan i wegetarian.
  • Hempfu – tofu na bazie ziaren konopnych – tofu z konopi opracowywane w oparciu o ziarno konopne.
  • Herbaty i napoje na bazie kwiatów konopnych – unikalne receptury produktów na bazie konopi oraz owoców i ziół.

Międzynarodowy zespół

Zespół 3H tworzą wysoce wykwalifikowani menedżerowie, którzy posiadają zarówno fachową wiedzę, jak i również wieloletnią praktykę zawodową w zarządzaniu oraz rozwoju przedsiębiorstw, także w branży konopnej:

Marek Kulik (Członek Zarządu, Chief Technology Officer) – Czech posiadający unikalne praktyczne doświadczenie związane z procesem ekstrakcji i destylacji konopi. Brał udział w pierwszych na świecie eksperymentach związanych z wyizolowaniem CBD, we współpracy z Centrami Badawczymi z całego świata (USA, Izrael, Szwajcaria, UE, WHO). Od lat właściciel lub współwłaściciel firm zajmujących się produkcją i sprzedażą produktów opartych na kannabinoidach. Autor wielu unikatowych rozwiązań technologicznych zastosowanych w instalacjach do ekstrakcji kannabinoidów. Brał czynny udział we wdrożeniu na rynek czeski i polski dwóch kosmetyków opartych o ekstrakt CBD.

Piotr Multan (Prezes Zarządu, Business Development Manager) – lider projektu, przedsiębiorca i anioł biznesu. Jeden z założycieli i były prezes Travelplanet.pl S.A., pioniera polskiego e-commerce, którego wprowadził na giełdę. Posiada wieloaspektowe doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem i projektami zwłaszcza z branży e-commerce oraz IT. Brał udział w zarządzaniu spółkami inwestycyjnymi typu private equity / venture capital poprzez wejścia i wyjścia kapitałowe z spółek z sektora MSP (w szczególności z branży IT, Internet / e-commerce oraz mobile).

Izabela Piątek (Członek Zarządu, Product Development) – ma wieloletnie doświadczenie związane z zarządzaniem procesem zakupowym, multidyscyplinarnymi zespołami projektowymi, organizacji łańcucha dostaw i produkcji oraz negocjacjami. Brała udział w dużych projektach korporacyjnych związanych z transferami technologii oraz uruchamianiem nowych zakładów produkcyjnych w różnych częściach świata. Zarządzała wieloma projektami badawczo-rozwojowymi dla klientów z branży white goods (Grupa Fagor, Vorwerk) oraz automotive dotyczącymi surowców biobased czy innych innowacyjnych rozwiązań technologicznych i materiałowych. Od kilku lat zaangażowana w opracowanie i przygotowanie oferty produktowej z komponentem CBD.

Planowane inwestycje  

W latach 2022-2023 spółka 3H planuje łączne nakłady inwestycyjne na organizację produkcji w wysokości od 1,1 mln zł do około 3,4 mln zł. Wśród planowanych na najbliższe lata inwestycji znajdują się m.in.:

  • Zakup komponentów profesjonalnej linii ekstrakcji etanolowej – ekstrakcja CBD z użyciem etanolu gwarantuje jakość uzyskanych ekstraktów z jak największą zawartością cennych składników wydobytych z rośliny w stosunkach i stężeniach występujących naturalnie.
  • Zakup komponentów instalacji do destylacji molekularnej – destylacja molekularna jest ważnym elementem wytwarzania wysokiej jakości i w odpowiednim standardzie półproduktów w formie ekstraktów i izolatów kannabinoidów (CBD, CBG, CBC, CBN, CBDV).
  • Finansowanie kosztów wprowadzenia produktów na rynek oraz rozwój kanałów sprzedaży – spółka aktualnie pracuje nad szerokim portfolio produktów z komponentem fitokannabinoidów (produkty kosmetyczne, OTC, suplementy), które po dokonaniu niezbędnych procedur dopuszczenia zamierza wprowadzić na rynek w 2022 roku. Jednocześnie w ramach rozwoju kanałów sprzedaży Spółka planuje przebudować własny sklep internetowy oraz sfinansować kampanie marketingowe online wspierające sprzedaż e-commerce.
  • Opracowanie czterech suplementów diety – opracowanie czterech suplementów diety zawierających kannabinoidy, adresowanych docelowo dla osób starszych, współfinansowane ze środków UE (POIR Inteligentny Rozwój 2.3.5 Design dla przedsiębiorców, całkowite wydatki na realizacje projektu 450 tys. zł, wartość dofinansowania 311 tys. zł, termin realizacji 09.2021-09.2022).
  • Finansowanie działań B+R (nowe produkty) – sfinansowanie działań badawczych nad nowymi produktami (OTC, kosmetyki, suplementy diety) zawierającymi komponent kannabinoidów wytwarzanych z własnej linii produkcyjnej.

Dane i projekcje finansowe

3H podaje wyniki za 2020 rok i szacunkowe wyniki za 2021 rok. Od początku działalności spółka sprzedała produkty o łącznej wartości 200 tys. euro dla kontrahentów z branży kosmetycznej. Zarząd podkreśla znaczenie osiągniętych wyników: mimo że wartości sprzedaży nie są relatywnie duże, to utwierdzają w tym, że zweryfikowany został nie tylko pomysł na biznes, ale również model biznesowy. Spółka przedstawia również projekcje finansowe przewidujące dynamiczne wzrosty. Bazują one na założeniach przeniesienia wytwarzania półproduktów na własną linię produkcyjną, gdyż obecnie to właśnie brak własnych mocy produkcyjnych powoduje ograniczenia we współpracy z zainteresowanymi klientami na szerszą skalę.

3h


Współpraca z ZPC Otmuchów

W ramach prowadzonych prac nad nowymi suplementami diety dla osób starszych z komponentem CBD spółka 3H podpisała już list intencyjny z ZPC Otmuchów, właściciela m.in. marki Odra, który od niedawna jest częścią wielkiego międzynarodowego koncernu Kervan Gida. Nie jest to nasza pierwsza współpraca 3H z międzynarodowym odbiorcą, ale może się okazać kluczowa dla zwiększenia skali.

3H w drodze na giełdę

Jak twierdzi spółka 3H, decydując się na crowdfunding i na pozyskanie nowych akcjonariuszy w tej formule, inwestorzy powinni również ścieżkę wyjścia z tej inwestycji. Spółka budowana jest w modelu venture capital z celem sprzedaży do inwestora strategicznego w przyszłości, a planowane upublicznienie spółki na giełdzie jest tylko etapem, który ma być wykorzystany w rozwoju spółki i przy okazji umożliwić inwestorom sprzedaż akcji.Debiut spółki 3H na rynku NewConnect planowany jest już w 2023 roku.

Mikołaj Rusin

Autor: Mikołaj Rusin

Redaktor portalu weedweek.pl Kontakt: [email protected]

Zobacz wszystkie wpisy tego autora
Udostępnij ten artykuł:

WEEKLY NEWSLETTER

Dziękujemy za zapis do newslettera.
Błąd. Spróbuj ponownie.
BIZNES Brytyjski rynek CBD może osiągnąć wartość ponad 5 mld $ do 2032 r. Brytyjski rynek CBD może osiągnąć ponad 5 mld $ do 2032 r. Dowiedz się, jaka jest przyszłość rynku konopi w UK. Przeczytaj szczegóły na naszej stronie. Justyna Walentynowicz22 listopada 2024
BIZNES Firmy alkoholowe coraz bardziej angażują się w branżę konopną. Popularność cannabis drinków rośnie Firmy z branży alkoholowej wkraczają na rynek konopny, tworząc napoje z dodatkiem CBD i THC. Co oznacza ta współpraca dla przyszłości obu branż? Sprawdź! admin15 listopada 2024
BIZNES Nowy Jork: Urzędnicy spodziewają się przypływu 800 mln $ z podatków od marihuany Nowy Jork osiąga nowe rekordy w sprzedaży marihuany. Liczba licencjonowanych dyspensariów rośnie, a wpływy podatkowe mogą sięgnąć 800 milionów dolarów. Jak legalizacja zmienia stanową gospodarkę? admin14 listopada 2024
BIZNES Legalizacja marihuany w UK mogłaby wygenerować nawet 9,5 miliarda funtów rocznie Czy legalizacja marihuany w UK przyniosłaby miliardy? Sprawdź, jak mogłaby wpłynąć na gospodarkę – przeczytaj więcej. Justyna Walentynowicz13 listopada 2024
BIZNES 131 milionów dolarów ze sprzedaży legalnej marihuany Sukces biznesu konopnego w Ohio: W ciągu niespełna trzech miesięcy legalna sprzedaż osiągnęła poziom 131 milionów dolarów. Sprawdź kluczowe statystyki i to jak wygląda rynek w różnych regionach stanu. admin6 listopada 2024
BIZNES Kanada: Dyspensarium ukarane za sprzedaż marihuany po zaniżonych cenach W Kanadzie lokalne dyspensarium zostało ukarane grzywną za sprzedaż marihuany poniżej kosztów hurtowych. Dowiedz się więcej o regulacjach i wyzwaniach, jakie stoją przed rynkiem konopnym w obliczu konkurencji z szarą strefą. admin28 października 2024
BIZNES Gigantyczna sprzedaż medycznej marihuany w Niemczech! Rynek medycznej marihuany w Niemczech przeżywa dynamiczny rozwój. Prognozowana sprzedaż na 2024 rok wynosi ponad 455 milionów dolarów, a nowe regulacje prawne wspierają wzrost liczby pacjentów oraz import produktów konopnych. admin21 października 2024
BIZNES Władze Tilray optymistycznie patrzą w przyszłość marki. Wspominają również o Polsce! Przedstawiciele Tilray - firmy produkującej marihuanę na masową skalę, z optymizmem patrzą w przyszłość, stawiając na dywersyfikację i ekspansję na międzynarodowych rynkach, w tym w Polsce. Firma rozwija swoje portfolio w takich obszarach jak napoje bezalkoholowe, piwa i produkty konopne. admin14 października 2024