Biznes konopny w USA rozrasta się z dnia na dzień. Sprawdź ile zioła sprzedają firmy, których produkty promują celebryci.
Marihuana promowana przez duże nazwiska
W obecnych czasach sprzedaż większości produktów opiera się o nazwiska znanych ludzi. Słynni piłkarze, aktorzy czy piosenkarze reklamują napoje, przekąski, urządzenia elektryczne i wiele, wiele innych gadżetów. Ten trend również pojawił się w branży konopnej. Wygląda troszeczkę inaczej niż standardowo, gdyż spora część celebrytów, którzy reklamują firmy konopne jest ich udziałowcami. Tyson 2.0, Khalifa Kush czy Houseplant to firmy kojarzone ze słynnym pięściarzem Mike’iem Tyson’em, raprem Wiz’em Khalifa i aktorem Seth’em Rogen’em. Jednak czy te produkty się dobrze sprzedają? Czy stonerzy ufają słynnym celebrytom i kupują ich produkty? To postanowił sprawdzić portal MJBizDaily
Marki celebrytów vs klasyka gatunku
Redaktorzy MJBizDaily porównali sprzedaż marihuany promowanej przez znanych celebrytów, z klasycznymi kalifornijskimi markami. Wyniki tego badania mogą zaskoczyć osoby, które myślą iż w Kalifornii pali się tylko prawilne odmiany.
Dane pochodzą ze sprzedaży produktów konopnych w pierwszym kwartale 2023 roku w Kalifornii. Z nich wynika, że największą sprzedaż osiągnęła firma Cann Social Tonics, promowana przez takich celebrytów jak: Gwyneth Paltrow, Rebel Wilson, Ruby Rose, Darren Criss, Baron Davis, Tove Lo, Casey Neistat, and Bre-Z. Według zestawienia to przedsiębiorstwo osiągnęło miesięczną sprzedaż na poziomie ponad 750 tysięcy dolarów miesięcznie.
Na drugim miejscu wśród kategorii celebrytów plasuje się Houseplant, czyli firma, z którą związany jest Seth Rogen. Sprzedaż ich produktów osiągnęła poziom ponad 370 tysięcy dolarów miesięcznie. Na trzecim miejscu uplasowała się firma Tyson 2.0 ze sprzedażą oscylującą w okolicach 290 tysięcy dolarów miesięcznie.
Następnie w zestawieniu znalazły się takie firmy jak: Khalifa Kush Enterprises, Mirayo by Santana, Forbidden Flowers, Garcia Hand Picked. Jednak sprzedaż produktów tych firm osiągnęła poziom maksymalnie 200 tysięcy dolarów (Khalifa Kush Enterprises), a następnie poniżej 150 tysięcy dolarów.
Z zestawienia MJBizDaily wynika, że tradycyjne firmy konopne pochodzące z Kalifornii w pierwszym kwartale 2023 roku osiągały sprzedaż na poziomie 26 tysięcy dolarów miesięcznie. Oczywiście jeżeli chodzi o produkty wypuszczane pod ich brandem (nie mówimy tu o konopiach sprzedawanych w formie white label, na zlecenie dużych firm). I co ciekawe są to dane zebrane od więcej niż 1300 tradycyjnych kalifornijskich przedsiębiorców.
Z mojej perspektywy wiele marek związanych z celebrytami odnosi o wiele większy sukces, zwłaszcza jeżeli porównamy ich liczby z typową kalifornijską marką konopi indyjskich
– Mitchell Laferla, analityk danych
Co mówią nam te dane?
Niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży produktów konopnych w Kalifornii jest firma Cann Social Tonics. To przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją napojów zawierających THC i CBD. Obecnie w USA te produkty zyskują dużą popularność. O strategii tej firmy opowiedział Luke Anderson, jeden ze współzałożycieli Cann Social Tonics.
Pomyśleliśmy, że moglibyśmy być pierwszą marką konopą, która pozyskałaby gwiazdę głównego nurtu, która nie ma publicznego wizerunku związanego z konopiami indyjskimi, moglibyśmy zmienić kierunek rozmowy i znormalizować konopie w naprawdę nowy i potężny sposób
– Luke Anderson, współzałożycieli Cann Social Tonics
I właśnie to wydaje się być jedną ze składowych sukcesu Cann Social Tonics. Swego czasu mogli nawiązać dłuższą współpracę z topowymi amerykańskimi stonerami – Snoop Dogg’iem czy Method Man’em. Jednak zdecydowali się na coś zupełnie innego. Do ich zespołu dołączyli aktorka – Gwyneth Paltrow, komik – Rebel Wilson oraz były gracz NBA – Baron Davis.
Celebryci to nie wszystko
Oczywiście celebryci to nie wszystko. By odnieść sukces na tak ciężkim rynku, jakim jest rynek konopny w USA, bardzo duży nacisk kładzie się również na wizerunek marki. To żeby dopasować się do wymagań współczesnych klientów, ale stworzyć również coś unikatowego, coś więcej niż firmę sprzedającą bezduszne produkty. Pomimo ostrego i niesprawiedliwego prawa, specjaliści mówią również o tym, że firmy muszą cały czas kłaść duży nacisk na media społecznościowe. To właśnie tam klienci najczęściej szukają informacji na temat nowych produktów. Wiąże się to z wytężoną i niestety ściśle ograniczoną pracą, ale te wysiłki mogą przynieść oczekiwany rezultat.
Jeżeli szukasz legalnych produktów konopnych to sprawdź asortyment sklepu ROLLMOPS. Znajdziesz tam akcesoria do palenia, shoty konopne i najlepsze waporyzatory.
źródło: mjbizdaily.com
NAPISZ KOMENTARZ