Ryan Bartholomew – czyli kreator marki Doja Exclusive opowiedział o swoim biznesie.
Jedna z najbardziej wyhajpowanych marek konopnych
Doja Exclusive to renomowana kalifornijska firma specjalizująca się w produkcji konopi. Ich strainy podbijają cały świat. Założycielem i pomysłodawcą Doja Exclusive jest Ryan Bartholomew (w branży znany po prostu jako Doja). Jest to postać wyjątkowa, która swoje pierwsze kroki w konopnym biznesie stawiała, gdy w USA nie było tak kolorowo. Jednak udało mu się odnieść ogromny sukces. Do tego stopnia, że teraz jego produkty są podrabiane na całym świecie – coś jak z kupowaniem Gucci w Turcji.
Doja ma dość indywidualne podejście do branży konopnej. Wielu ekspertów mówi o tym, że to właśnie strategia obrana przez Ryan’a Bartholomew przyniosła jego marce tak wielką popularność. Polityka opierająca się na mocno limitowanych nakładach, dropach czy wydarzeniach specjalnych, przyciągnęła uwagę sporej publiczności, która po czasie stała się oddaną społecznością, która za swoim konopnym idolem może przejechać setki, jak nie tysiące kilometrów.
Wydarzenia Pop-up – czyli to jak Doja wprowadza powiew świeżości
Bardzo ciekawą strategią obraną przez przedstawicieli Doja Exclusive jest organizowanie wydarzeń typu Pop-up showcase. Podczas takich eventów, organizowanych zarówno dla osób związanych z branżą, jak i klientów, Doja pokazuje swoje najnowsze odmiany, ciekawe produkty oraz organizuje limitowane dropy. Skąd wziął się pomysł na organizowanie takich wydarzeń?
Sam Ryan Bartholomew mówi o tym, że w jego opinii sprzedawanie zioła w klasycznych dyspensariach to koncepcja, która już niedługo odejdzie do lamusa. Według niego w niewielu mieszkańcach USA, a zwłaszcza Kalifornii, pójście do dyspensarium budzi takie same emocje jak kilka czy kilkanaście lat temu. Wpływ na to ma wiele czynników. Jednym z nich jest oczywiście dostępność marihuany. W większości dyspensariów nie można dostać świeżego zioła, a wiadomo, że stary towar jest mniej atrakcyjny dla klientów.
Głównym problemem jest słaby łańcuch dostaw, który według założyciela Doja Exclusive nie jest dostosowany do obecnych wymagań klientów. W związku z tym jeżeli towar nie zostanie sprzedany w kilka dni, to będzie leżał na półce przez następne miesiące, a zainteresowanie danym produktem będzie spadać. Właśnie to skłoniło Ryan’a Bartholomew do organizowanie wydarzeń w stylu Pop-up showcase.
Wtedy pomyślałem: Zróbmy coś, do czego konsumenci będą mogli przyjść po nowe smaki i spotkać się ze mną osobiście. Trawa będzie dobra za każdym razem. Sami o to zadbamy
– Ryan Bartholomew, założyciel marki Doja Exclusive
Ruch, który ugruntował ich pozycję
Na samym początku przedstawiciele Doja Exclusive skupili się na organizacji wydarzeń stricte branżowych, w takich miastach jak Las Vegas czy Miami. Na tych eventach pojawiały się zarówno osoby związane z marką Doja, jak i innymi popularnymi brandami, m.in. : Sherbinskis, Terphogz czy Mr. Gelatti. Jednak z czasem ekipa Ryan’a Bartholomew rozwinęła tę koncepcję i stworzyli miejsce zarówno dla osób z branży, jak i dla “normalnych konsumentów”.
Czułem, że muszę bardziej skoncentrować się na nawiązywaniu kontaktu z ludźmi, którzy faktycznie kupują produkt, a nie tylko z innymi osobami z branży. Wiedziałem, że jednym ze sposobów, w jaki mogę przyciągnąć ludzi, były wydarzenia w Hollywood, na które będę zapraszał klientów i równocześnie moich przyjaciół z branży
– Ryan Bartholomew, założyciel marki Doja Exclusive
Cała koncepcja polega na tym, że w jednym miejscu można kupić świeże, premierowe zioło i jednocześnie spotkać osoby, które je produkują, pakują i reklamują. Jest to coś niezwykłego, coś co bardzo wiąże klientów z producentami.
Najpopularniejszy event
Wydarzenia organizowane przez markę Doja Exclusive zyskały ogromną popularność. Wszystko weszło na taką skalę, że teraz niektóre z ich produktów można dostać tylko i wyłącznie w limitowanym dropie, do którego trzeba się zarejestrować. Podczas Pop-up’ów Doja sprzedaje obecnie swoje najlepsze zioło, specjalnie wyselekcjonowane nasiona, akcesoria oraz merch. Cały towar rozchodzi się co do jednej sztuki.
Oczywiście najbardziej medialnym eventem jest to, które odbywa się w Hollywood, chociaż według samego właściciela marki, pojawia się tam najbardziej ograniczona liczba osób. Jednak wszystko zyskało ogromną popularność przez liczne doniesienia medialne, udział gwiazd i przede wszystkim legendę kalifornijskiego zioła.
Czy to pomaga w sprzedaży? Tak, to naprawdę zwiększa sprzedaż na całym świecie. Są ludzie w Nowym Jorku, którzy kupują ten produkt, bo myślą: „Cholera, ci goście spędzają czwartki w Hollywood”. Pochodzimy z najbardziej wpływowego miejsca związanego z konopiami indyjskimi. To tak, jakbyś był projektantem mody i pochodził z Mediolanu lub sommelierem z Bordeaux
– Ryan Bartholomew, założyciel marki Doja Exclusive
Jeżeli szukacie legalnych polskich produktów konopnych to sprawdźcie asortyment sklepu ROLLMOPS. Znajdziecie tam akcesoria do palenia, produkty CBD i najlepsze waporyzatory.
źródło: hightimes.com
NAPISZ KOMENTARZ