Tilray Brands Inc. – międzynarodowa firma zajmująca się handlem konopiami, z optymizmem patrzy na przyszłość mimo wyzwań finansowych, z jakimi mierzy się w ostatnich latach.
Informacje z zebrania finansowego
Podczas czwartkowej konferencji finansowej, prezes Tilray, Irwin Simon, wyraził duży optymizm, podkreślając, że szeroki oferta produktów firmy ostatecznie doprowadzi do rentowności. „Czy jesteśmy całkowicie zadowoleni z wyników giełdowych? Nie. Ale uważam, że nie oddają one w pełni tego, co firma osiągnęła przez ostatnie pięć lat” powiedział Simon, zaznaczając, że Tilray posiada aż 44 marki oraz zatrudnia 2,700 pracowników na całym świecie.
Przedsiębiorstwo Tilray poprawiło swoje wyniki, choć nie wszystkie problemy zostały rozwiązane. Firma odnotowała 222 miliony dolarów strat w ubiegłym roku oraz 34,7 miliona dolarów strat w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2025.
Dywersyfikacja kluczem do sukcesu
Kluczowym elementem strategii Tilray, zdaniem Simona, jest dywersyfikacja. W najbliższych latach firma będzie koncentrować się na dalszym rozwoju swojego portfolio w takich sektorach jak napoje, konopie oraz piwa – zarówno alkoholowe, jak i bezalkoholowe. „Próbujemy naszych sił w różnych kategoriach, w tym napojach spirytusowych, drinkach, a także poza alkoholem rozwijamy kategorię piw bezalkoholowych oraz sektor wody i napojów energetycznych” podkreślił prezes Tilray.
Marki należące do Tilray wprowadzają również na rynek napoje z dodatkiem konopi, które zawierają składniki psychoaktywne.
Ekspansja w Europie i na innych rynkach międzynarodowych
Tilray widzi duży potencjał w europejskim rynku konopnym, szczególnie po legalizacji marihuany rekreacyjnej w Niemczech na początku tego roku. Na tym rynku firma odnotowała wzrost sprzedaży medycznej marihuany o 50%. Europejska ekspansja nie kończy się jednak na tym. Tilray aktywnie szuka nowych rynków, na które mogłaby wejść.
„Weszliśmy na rynek polski, brytyjski, włoski i portugalski” powiedziała Denise Faltischek, dyrektor ds. strategii Tilray. „Zidentyfikowaliśmy również inne kraje, do których planujemy wejść, więc bądźcie czujni.” Irwin Simon dodał, że Europa jest bardzo rentownym regionem dla Tilray. Firma jest największym producentem konopi obecnym w Europie i posiada odpowiednią infrastrukturę do dalszej ekspansji.
Polska na mapie ekspansji Tilray
Tilray, w ramach swojej strategii międzynarodowej, z dumą informuje o wejściu na rynek polski. Polska, obok Wielkiej Brytanii, Włoch i Portugalii, staje się jednym z kluczowych nowych rynków dla firmy. Już niedługo do naszego kraju dotrą nowe produkty, które powiększą portfolio tej firmy w Polsce. O tym możecie przeczytać w artykule pt. “Dostawa medycznej marihuany od Tilray. Będą nowości!“.
Jeżeli szukasz więcej informacji o konopiach, to sprawdź naszą zakładkę AKTUALNOŚCI.
źródło: greenmarketreport.com
NAPISZ KOMENTARZ